SAZKA Eurojackpot - předsudky vůči bohatým

SAZKA nad zlato.

  • 30

    článků v médiích

  • 320k

    zhlédnutí na Youtube

Popis kampaně

Pro loterní společnost SAZKA jsme na podzim loňského roku připravili imageovou kampaň, která poukazovala na negativní postoj české veřejnosti vůči bohatým lidem. Komunikace se skládala ze dvou částí - první byla průzkum, druhá pak spolupráce s Youtuberem Vidrailem, který pro Sazku připravil dvě vtipná videa. Průzkum sklidil velký ohlas v médiích a jeho výsledky převzaly weby, tiskoviny, rozhlas i televize.


Problém

Eurojackpot slavil v listopadu 2015 první narozeniny. Společnost Sazka chtěla nějak akcentovat tento fakt a zároveň chtěla přilákat pozornost ke svojí relativně nové loterii. Z tohoto důvodu jsme udělali průzkum a otevřeli otázku, jak vlastně česká populace přistupuje k bohatým lidem.


Řešení

Hlavní částí kampaně byl průzkum veřejného mínění, kde vzorek oslovených občanů české republiky hodnotil fotografie s lidmi v různých situací. Na základě jejich vzhledu a prostředí měl posoudit, zda je člověk sympatický, pracovitý a či je bohatý. Výsledkem byla korelace mezi tím, že Češi neberou moc bohaté lidi jako poctivé. Zajímavé ale je, že i přes to většina po bohatství touží. Společně s tím jsme také domluvili spolupráci s Youtuberem Vidrailem, jenž na základě informací z průzkumu natočil dvě videa - jedno vtipné a druhé jako sociální experiment. Výsledky našeho průzkumu velmi dobře rezonovaly v médiích a díky atraktivitě tématu jsme Eurojackpot dostali i do ranní show na Evropě 2 s Leošem Marešem a Patrikem Hezuckým.


Výsledky kampaně

  • 2.96 mil.

    AVE

  • 8 mil.

    oslovených lidí

  • 32

    článků v médiích

  • 320k

    zhlédnutí na Youtube

MENU